fb  ut  Satataxi RSS Feed

    
    
    
Δελτία Τύπου

 

Το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου κατά την τακτική ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών:

 

 

Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε και με τις συνεχείς προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, το ταξί οφείλει και ΠΡΕΠΕΙ να είναι ο πρωταγωνιστής των εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών και όχι απλός κομπάρσος. Η ενότητα, η συσπείρωση, η αγωνιστικότητα, είναι τα όπλα μας στον καθημερινό αγώνα επιβίωσης.

 

Με τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη συναντήθηκε σήμερα το απόγευμα αντιπροσωπεία της παράταξης ΔΑΚΜΜΕ Ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος. Η ατζέντα της συζήτησης περιελάμβανε τα εξής θέματα:

Ένας νέος κύκλος συναντήσεων του προεδρείου του ΣΑΤΑ με κυβερνητικούς φορείς βρίσκεται σε εξέλιξη. Χθες πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις, η μία με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δημοσίας Τάξης Μάνο Λογοθέτη και η άλλη με τον Τάκη Πουρναράκη, Υπεύθυνο Γραφείου Τύπου της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών (αρμόδια για τις Μεταφορές) κ. Χριστίνας Αλεξοπούλου.

Σήμερα το Δ.Σ. του ΣΑΤΑ ήταν σύσσωμο μαζί με αρκετούς συναδέλφους μας στον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΤΕΛ ΚΗΦΙΣΟΥ) για να δώσει το σύνθημα ενότητας, καταγγέλλοντας παράλληλα μια μειοψηφία παραβατικών "συναδέλφων", που λυμαίνονται συγκεκριμένες πιάτσες ταξί σε βάρος της πλειοψηφίας του κλάδου, του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Το ΣΑΤΑ είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό σωματείο Ταξί στην Ελλάδα, εκπροσωπώντας τους ιδιοκτήτες 14.000 ΤΑΞΙ που δραστηριοποιούνται στην Περιφέρεια Αττικής. Το τελευταίο διάστημα έχουμε δεχθεί πολλές καταγγελίες τόσο από πολίτες, όσο και από συναδέλφους που αφορούν παραβατικές ομάδες από οδηγούς ταξί που δρουν κυρίως στον Κηφισό (Σταθμός του ΚΤΕΛ), στο Μοναστηράκι και στο Λιμάνι του Πειραιά. Έχουμε ενημερώσει τις ελεγκτικές αρχές γι αυτές τις καταγγελίες και ζητήσαμε εντατικοποίηση των ελέγχων καθώς και 24ωρη επιτήρηση στο σταθμό των ΚΤΕΛ. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της Τροχαίας δεν έχει λυθεί το πρόβλημα.

Το τεράστιο κύμα αλληλεγγύης και προσφοράς των Ελλήνων πολιτών προς τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει την παντελή απουσία του κρατικού μηχανισμού και να αντικαταστήσει τα μέτρα ανακούφισης της κυβέρνησης.

 

Δύο σημαντικές συναντήσεις, μία με την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και μία με τον Υφυπουργό Οικονομικών και τους άμεσους συνεργάτες του, πραγματοποιήθηκαν τον τελευταίο μήνα. Αν πρέπει να εστιάσουμε σε κάτι, αυτό είναι η διάθεση που έδειξαν και οι δύο υπουργοί, να κατανοήσουν τα προβλήματά μας και να δώσουν λύσεις που θα ανακουφίσουν τον κλάδο μας.

 

Με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών ( Χρήστος Σταϊκούρας -Υπουργός, Χριστίνα Αλεξοπούλου-Υφυπουργός, Ιωάννης Ξιφαράς-Γενικός Γραμματέας) συναντήθηκε σήμερα το πρωί το προεδρείο του ΣΑΤΑ. Η ατζέντα της συζήτησης περιελάμβανε όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον κλάδο των ταξί. Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την βιωσιμότητα των επιβατικών μεταφορών. Γι αυτό το λόγο γίνονται συναντήσεις με τους φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Μεταφορών και καταγράφονται τα προβλήματα και τα αιτήματά τους. Όσα ζητήματα χρήζουν άμεσης επίλυσης θα συζητηθούν με τον κ. Ξιφαρά και την κ. Αλεξοπούλου και εφόσον υπάρχει θετική εισήγηση θα διευθετηθούν. Το σύνολο των αιτημάτων του ΣΑΤΑ θα συζητηθεί εκ νέου σε νέα συνάντηση τον Σεπτέμβριο. Από την σημερινή συνάντηση κρατάμε:

Κατά παντός υπευθύνου, αυτουργού και συνεργού που εργάζεται και ασκεί τα καθήκοντά του στο Υπουργείο Μεταφορών για μη τήρηση του νόμου περί αστικής μεταφοράς.

 

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε με έκπληξη μερικά σωματεία (όχι όλα), αλλά και την  ΠΟΕΙΑΤΑ να βάζουν ψηλά στην ατζέντα τους την υποκλοπή μεταφορικού έργου και την πειρατεία. Είδαμε να τρέχουν μηνύσεις, ασφαλιστικά μέτρα κατά συγκεκριμένης εταιρίας πιέσεις στους ελεγκτικούς μηχανισμούς μέχρι και ευχαριστήριες επιστολές υπέρ των αστυνομικών οργάνων που ασκούν ελέγχους όπως ορίζει ο νόμος.

 

Στην συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου που έγινε χθες (20/07/2023) εγκρίθηκαν όλες οι νομικές πρωτοβουλίες που ανέλαβε το ΣΑΤΑ και αφορούν την προστασία του μεταφορικού μας έργου. Η αντιπολίτευση για μια ακόμη φορά απέρριψε (και δεν ψήφισε) τις προτάσεις του προεδρείου με την αιτιολογία ότι η Ομοσπονδία έχει αρχίσει διάλογο με την κυβέρνηση. Αυτά που τόνισαν οι επικεφαλής των παρατάξεων (Μαραγκάκης, Χαντζιάρας) είναι ότι:

Επιτέλους δράση. Ο σπόρος που φύτεψε το ΣΑΤΑ βγάζει καρπούς σε όλη την Ελλάδα. Η απροκάλυπτη υποκλοπή έργου από Ε.Ι.Χ. και εφαρμογές και η αναίτια άρνηση της κυβέρνησης να εφαρμόσει τους νόμους του κράτους, οδήγησε τα σωματεία του κλάδου μας να στραφούν στη δικαστική οδό. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κέρκυρα και προσφάτως και η Ομοσπονδία, σέρνουν το χορό της αντίδρασης και ζητούν από τη δικαιοσύνη να τιμωρηθούν όσοι παραβαίνουν το νόμο. Το νόμο που αρνείται να εφαρμόσει η Πολιτεία.

Η συνεχόμενη και απροκάλυπτη πλέον υποκλοπή μεταφορικού έργου από Ε.Ι.Χ αυτοκίνητα, δεν μας αφήνει άλλο δρόμο πέρα από αυτόν της δικαιοσύνης. Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παρέδωσε χθες δύο εξώδικες διαμαρτυρίες. Την πρώτη στον κ. Γεώργιο Πατσιαβό, Διευθυντή Επιβατικών Μεταφορών του ΥΜΕ και την δεύτερη στον Σπυρίδωνα Παρθένη, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Νομοθετικού Συντονισμού και Καλής Νομοθέτησης- Τμήμα Νομοθετικών Ρυθμίσεων και Μέτρων του Υπουργείου Τουρισμού.

Η Περιφέρεια Αττικής έχει υιοθετήσει απόλυτα την πρόταση του ΣΑΤΑ σε ότι αφορά τον τρόπο αντικατάστασης  Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ αυτοκινήτων  με επιβατηγά αυτοκίνητα από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων καθώς και την τιμολόγηση για τις υπηρεσίες που θα παρέχουν. Όπως ανέφερε ο κ. Πατούλης :  « H Περιφέρεια Αττικής θα είναι δίπλα στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί και στο ΣΑΤΑ και θα στηρίξει τις θέσεις του οι οποίες έχουν κατατεθεί στο Υπουργείο Μεταφορών. » 

Από την αρχή της θητείας του, το προεδρείο έθεσε ως βασικό στόχο την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου. Για τον συγκεκριμένο στόχο μοχθήσαμε και μοχθούμε καθημερινά χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα. Δημιουργήσαμε μια βάση δεδομένων με εταιρείες και εφαρμογές που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να παραπλανήσουν το επιβατικό κοινό και να δημιουργήσουν πελατεία. Προσποιηθήκαμε τους πελάτες και κάναμε διαδρομές σε διάφορα σημεία της Αθήνας, δίνοντας έμφαση στην διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Τα συμπεράσματα είναι εξοργιστικά:

ΚΑΙΡΟΣ