Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σήμερα στην Αττική η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι 1,89 ευρώ/λίτρο και του φυσικού αερίου 1,82 ευρώ. Ειδικά η αύξηση στο φυσικό αέριο είναι εξωπραγματική και δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στους συναδέλφους που έχουν οχήματα που κινούνται με CNG. Από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία και το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει τουλάχιστον 3.500 ευρώ περισσότερα (σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση.
Μέσα σε λίγα χρόνια, οι ψηφιακές πλατφόρμες έχουν μεταμορφώσει πλήρως το εργατικό δίκαιο σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο. Έγγραφα που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, («Αρχεία Uber») καταδεικνύουν ότι η αμερικάνικη πολυεθνική παραβίασε ευρωπαϊκούς και εθνικούς κανονισμούς, ξεγέλασε τις ελεγκτικές αρχές και πίεζε πολιτικούς και κυβερνητικά στελέχη ώστε να την υποστηρίξουν. Αυτές οι παράνομες πρακτικές, επέτρεψαν στην Uber να επεκταθεί εύκολα και γρήγορα πατώντας πάνω στην εκμετάλλευση των οδηγών ταξί, έχοντας παράλληλα και κυβερνητική υποστήριξη.
Το ΣΑΤΑ ήταν το πρώτο που κατήγγειλε τις παράνομες πρακτικές της Uber, όταν η αμερικάνικη πολυεθνική μπήκε στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2014. Σήμερα η διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύει ότι έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί.
Παρατείνεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022 η προθεσμία για την αντικατάσταση ΕΔΧ – ΤΑΞΙ οχήματος με καινούργια οχήματα, για τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων ΤΑΞΙ που θα έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021, με Εγκύκλιο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Η παράταση συνεπάγεται τη δυνατότητα κυκλοφορίας και τεχνικού ελέγχου των υπαρχόντων οχημάτων έως την παραπάνω ημερομηνία και χορηγείται υπό τις εξής προϋποθέσεις:
Η ανακοίνωση κάποιων Ραδιοταξί σχετικά με το μεταφορικό έργο των Ποσειδωνίων ήταν τόσο προβλέψιμη, όσο χρειαζόταν για να εκθέσει πρώτα από όλα τον εμπνευστή της. Κατανοούμε και αναγνωρίζουμε την αγωνία και την ισχυρή διάθεση για αντιπολίτευση, αλλά το ΣΑΤΑ δεν θα μπει στην διαδικασία μιας αντιπαράθεσης που εξυπηρετεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και μόνο την διάσπαση του κλάδου. Πριν απαντήσουμε στα ερωτήματα -για να καταλάβουν και οι συνάδελφοι από ποιόν και γιατί υποκινούνται τέτοιες διασπαστικές πρωτοβουλίες- να διευκρινίσουμε τα εξής:
Σε συνεργασία με την εταιρία Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε και το Six stars Tours, το ΣΑΤΑ εξασφάλισε ότι οι μεταφορές των επισκεπτών από το εκθεσιακό κέντρο ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΤΑΝ που βρίσκεται στον αεροδρόμιο της Αθήνας θα πραγματοποιηθούν με ταξί. Η διοργανώτρια εταιρία ανακοίνωσε ότι όλοι οι χώροι έχουν κλειστεί από εκθέτες (2.080 συνολικά) και αναμένονται να την επισκεφτούν περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι από όλο τον κόσμο.
Με τον Υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο συναντήθηκε σήμερα το πρωί το προεδρείο του ΣΑΤΑ. Στην συνάντηση συζητήθηκαν όλα τα αιτήματα που είχε καταθέσει το ΣΑΤΑ με σχετικό υπόμνημα στις 13-05-2022. Ειδικότερα, η αναπροσαρμογή του κομίστρου, η υποχρεωτικότητα ταξινόμησης νέων οχημάτων ταξί αμιγώς ηλεκτρικών από το 2026, η υποκλοπή έργου από τα Ε.Ι.Χ. και οι τρόποι αντιμετώπισης, η σωστή λειτουργία των εφαρμογών κράτησης ταξί και η δυνατότητα επιδότησης αγοράς αυτοκινήτου ανεξαρτήτως καυσίμου από εθνικούς πόρους.