Το Taxi είναι ένα πρόθεμα εμπνευσμένο από την ελληνική γλώσσα, που σημαίνει τακτοποίηση και πιο συγκεκριμένα καθορισμός φόρου. Η λέξη φόρος έχει την ίδια προέλευση, αν και έμμεση, καθώς προέρχεται από το λατινικό taxare. Αλλά ο όρος που χρησιμοποιούμε σήμερα σε όλο τον κόσμο για να αναφερθούμε σε έναν τρόπο μεταφοράς (παίρνουμε ταξί) στην πραγματικότητα προέρχεται από το γερμανικό ταξίμετρο (1890),αργότερα taxamètre (1901) και με την συντομογραφία taxi. Επομένως, αυτή η λέξη αρχικά υποδηλώνει τον μετρητή που υποδεικνύει την τιμή της διαδρομής που πρέπει να πληρωθεί.
ΘΕΜΑ: Περί ορίου ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε. και Κ.Τ.Ε.Λ.), ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό του ν. 4093/2012
Ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής παρέλαβε σήμερα τις προτάσεις του ΣΑΤΑ για τα προβλήματα του κλάδου των ταξί που χρήζουν άμεσης νομοθετικής ρύθμισης. Υπενθυμίζουμε ότι πολύ σύντομα το Υπουργείο θα καταθέσει στην Βουλή σχέδιο νόμου που θα περιλαμβάνει διατάξεις για τις επιβατικές μεταφορές και το ταξί. Τις επόμενες μέρες θα έχουμε απάντηση για όλες τις προτάσεις, τις οποίες θεωρούμε σημαντικές και άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους.
Το ευρωπαϊκό συνέδριο που έγινε την προηγούμενη Παρασκευή στην Αθήνα, κατέδειξε όλα τα σημεία που ενώνουν τους ταξιτζήδες της Ευρώπης προκειμένου να οργανώσουν την άμυνά τους απέναντι στα συμφέροντα των πολυεθνικών εταιριών που υποστηρίζονται από τις νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις των χωρών της Ένωσης.
Ένας συνάδελφος ταξιτζής κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του, επειδή για λόγους υγείας δεν κατάφερε να είναι συνεπής στις τραπεζικές του υποχρεώσεις. Το ΣΑΤΑ είναι δίπλα στον συνάδελφο και στηρίζει την συγκέντρωση την Τετάρτη 7/12/2022 στις 9:30 το πρωί, στα γραφεία της εταιρείας “DO VALUE” (Κύπρου 27 & Αρχιμήδους στο Μοσχάτο).
-
Εν αναμονή του νομοσχεδίου που θα φέρει στη Βουλή το Υπουργείο Μεταφορών και θα περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν τον κλάδο των επιβατικών μεταφορών, συνεδρίασε σήμερα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΑΤΑ. Το συμβούλιο εξουσιοδότησε το προεδρείο να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να περιφρουρήσει τα επαγγελματικά συμφέροντα των χιλιάδων αυτοκινητιστών ταξί της Αττικής. Ήδη το ταξί υποφέρει από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των Ε.Ι.Χ και οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση συντηρεί ή διευκολύνει την παραβατικότητα τους θα είναι αιτία πολέμου. Δεν αγωνιζόμαστε κατά της κυβέρνησης ή των στελεχών της ορμώμενοι από κομματικές διαφορές.
-
Με τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη συναντήθηκε χθες το απόγευμα το Προεδρείο του ΣΑΤΑ. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια ο κ. Γεωργιάδης σκιαγράφησε την πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση για τον κλάδο των ταξί. Καμία επιδότηση για την αντικατάσταση αυτοκινήτων με εξαίρεση τα ηλεκτρικά. Η άποψη ότι η χρήση των ηλεκτρικών ταξί θα δημιουργήσει μια καθαρή Αθήνα και θα προσελκύσει περισσότερους τουρίστες δεν είναι μια σουρεαλιστική προσέγγιση του υπουργού, αλλά επίσημη κυβερνητική θέση που ο κλάδος μας την αντιλαμβάνεται ως παράλογη και εξοντωτική.
-
Το κλαδικό συνέδριο που συνδιοργάνωσε η Ομοσπονδία με την Κυβέρνηση στον Βόλο, είχε όλα εκείνα τα συστατικά , που διαχωρίζουν και κάνουν ευδιάκριτες τις κομματικές από τις επαγγελματικές επιδιώξεις. Για άλλη μια φορά, το προεδρείο της Ομοσπονδίας προτίμησε να βγάλει μπροστά, όχι τα συμφέροντα του κλάδου, αλλά την κομματική του ταυτότητα.