fb  ut  Satataxi RSS Feed

    
    
    
Δελτία Τύπου

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί συνάντηση του προεδρείου του ΣΑΤΑ με τον αντιδήμαρχο Πειραιά Αλέξανδρο Αργουδέλη. Συζητήθηκαν τα προβλήματα και οι πιθανές λύσεις όσο αφορά την καθημερινότητα των συναδέλφων μας που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.

Με κοινή απόφαση των νομικών συμβούλων του Σ.Α.Τ.Α. και του Α.Ι.Α. η συζήτηση για τα ασφαλιστικά μέτρα αναβλήθηκε προσωρινά, προκειμένου οι δύο πλευρές να συνεχίσουν τον διάλογο για την ανεύρεση της ιδανικότερης λύσης σε ότι αφορά την λειτουργια των Ταξί στους χώρους του αεροδρομίου.

Έπειτα από αλλεπάλληλες συναντήσεις του προεδρείου του Σ.Α.Τ.Α. με την διοίκηση του Δ.Α.Α. «Ελ. Βενιζέλος» για τη νέα επίγεια λειτουργία του αεροδρομίου, διαπιστώσαμε την κατάφορα άδικη μεταχείριση των προμισθωμένων Δ.Χ.Ε. οχημάτων Ταξί, και την απομάκρυνση τους από τον χώρο παραλαβής του επιβατικού κοινού.

Σε προηγούμενες ανακοινώσεις ενημερώσαμε τους συναδέλφους μας για τα προβλήματα που έχουν προκύψει στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Διωγμός των προμισθωμένων ταξί και άθλιες συνθήκες εργασίας . Σήμερα προστέθηκε ένα ακόμη θέμα. Η ενθάρρυνση υποκλοπής έργου από Ε.Ι.Χ . Στο ανεπίσημο site του αεροδρομίου (https://www.airport-athens.com) και στην κατηγορία transfers εμφανίζονται μόνο ΙΧ αυτοκίνητα και μάλιστα με τιμές κάτω της ελάχιστης χρέωσης των 82 ευρώ. Το ταξί πουθενά.

Το Σ.Α.Τ.Α. χαιρετίζει την ανάδειξη των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ΕΔΧ ΤΑΞΙ (πειρατεία – υποκλοπή μεταφορικού έργου – πολυεθνικές εταιρίες διαμεσολάβησης) από το ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΥΤΙΚΙΝΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ «Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ».

Το προεδρείο του ΣΑΤΑ  προχώρησε σήμερα σε μια σημαντική συμφωνία σε ότι αφορά τη νομική εκπροσώπηση του σε ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και υποκλοπής έργου. Η Δικηγορική Εταιρεία  Λουκάς Θ. Αποστολίδης & Συνεργάτες με μεγάλη εμπειρία και γνώση του τομέα δημόσιων μεταφορών, αναλαμβάνει δύο υποθέσεις που είναι ιδιαίτερης σημασίας για την λειτουργία του ταξί στην Αθήνα. Η πρώτη αφορά το ζήτημα που προέκυψε με την απομάκρυνση των προμισθωμένων ταξί από τα σημεία εξόδου των επιβατών στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και η δεύτερη με την υποκλοπή έργου και τις παράνομες μεταφορές αστικού χαρακτήρα μέσω εφαρμογών.

Το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών αφορά κυρίως τα πολιτικά κόμματα και όσους τα υπηρετούν. Ο κλάδος μας έχει τα αιτήματα και τις επιδιώξεις του και παλεύει γι αυτές ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα βρίσκεται στην κυβέρνηση. Όποιος επιχειρεί να συνδέσει το αποτέλεσμα των εκλογών με το αγωνιστικό και διεκδικητικό προφίλ του προεδρείου του ΣΑΤΑ, το κάνει εκ του πονηρού και σίγουρα για ίδιο όφελος.

Με τον Διευθυντή Εμπορικών Υπηρεσιών & Λειτουργίας Αεροσταθμού Θεόδωρο Άγγλο, τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Αθανάσιο Βάγγαλη (Ανώτερος Προϊστάμενος Υπηρεσιών Επίγειας Πρόσβασης) τον Ταξίαρχο Αστυνομίας Αεροδρομίου Γεώργιο Μάγγα και τον Διοικητή Τροχαίας Αεροδρομίου Θεόδωρο Παπαδόπουλο συναντήθηκε σήμερα το πρωί το προεδρείο του ΣΑΤΑ.

Στην παράγραφο 2 της διευκρινιστικής εγκυκλίου που υπογράφει ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος αναφέρονται τα εξής:

Τέσσερα χρόνια περιμέναμε για να αποδεχτεί η κυβέρνηση το αυτονόητο. Ότι δηλαδή τα Ε.Ι.Χ. δεν μπορούν να κάνουν αστική μεταφορά. Η υπουργική απόφαση και η ερμηνευτική εγκύκλιος που την συνοδεύει αφήνει ανεπανόρθωτα εκτεθειμένο τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο και γεννά εύλογα ερωτήματα για το πόσο αθώες ήταν οι παρερμηνείες και οι παραλείψεις που έγιναν, σε ότι αφορά την λειτουργία των Ε.Ι.Χ όπως ορίζεται από τη νομοθεσία. Ο καθορισμός κανόνων εφαρμογής της ολικής εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. (αυτός είναι ο τίτλος της απόφασης) έχει ορισθεί εδώ και πέντε χρόνια. Αυτό που απαιτείται είναι η πιστή εφαρμογή αυτών των κανόνων και όχι η επαναδιατύπωση τους. Ρωτάμε λοιπόν:

Με τον Χρήστο Σπίρτζη, Υπουργό Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και το Νίκο Παππά, Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης της ίδιας κυβέρνησης, συναντήθηκε το προεδρείο του ΣΑΤΑ στα γραφεία του Συνδικάτου. Συζητήθηκαν οι τρέχουσες εξελίξεις στον κλάδο μας και η δέσμη προτάσεων που έχει υποβάλλει το ΣΑΤΑ στο Υπουργείο Μεταφορών. Οι δύο υπουργοί δεσμεύτηκαν ότι, αν ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίσει τις εκλογές της 21ης Μαΐου θα υπάρχει σταθερή συνεργασία ανάμεσα στην κυβέρνηση και στο ΣΑΤΑ σε ότι αφορά τα ζητήματα των επιβατικών μεταφορών. Πιο συγκεκριμένα, δεσμεύτηκαν για τα παρακάτω:

Για όσους θυμήθηκαν τώρα τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τις παραβάσεις των Ε.Ι.Χ , υπενθυμίζουμε τι είχαμε καταλογίσει και τι ζητούσαμε από τον Υφυπουργό Μιχάλη Παπαδόπουλο έξι μήνες πριν.

Το φάντασμα της Uber εμφανίστηκε ξανά. Αυτή τη φορά στην Κέρκυρα και στην Ρόδο. Και αν στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη η Uber –προς το παρόν– συνεργάζεται μόνο με ταξί, δεν συμβαίνει το ίδιο στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και από την προηγούμενη εβδομάδα στην Ρόδο και στην Κέρκυρα. Στα νησιά, η αμερικάνικη πολυεθνική έχει στρατολογήσει εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση των μεταφορών που ζητούνται από τους χρήστες της πλατφόρμας της. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτή η εξέλιξη, σε περιοχές που το επάγγελμα του ταξί είναι κατά βάση εποχικό, οδηγεί εκατοντάδες επαγγελματίες στο φάσμα της οικονομικής καταστροφής και της εγκατάλειψης του επαγγέλματος.

Εδώ και ένα χρόνο, το ΣΑΤΑ δεν σταμάτησε ούτε στιγμή να καταγγέλλει πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού από εφαρμογές και εταιρίες της τουριστικής βιομηχανίας. Κατηγορηθήκαμε από την κυβέρνηση, την Ομοσπονδία και από την αντιπολίτευση του Συνδικάτου μας για προπαγανδιστική ρητορική και ανούσιες απεργιακές κινητοποιήσεις. Ακούγαμε ότι δεν υπάρχει Uber,ότι δουλεύει νόμιμα με ταξί, ότι όλα τα Ε.Ι.Χ ανεβάζουν τις συμβάσεις τους στην πλατφόρμα, ότι δεν υπάρχουν παράνομα ιδιωτικά αυτοκίνητα που κάνουν μεταφορές και άλλα παρόμοια καθησυχαστικά σχόλια. Αυτή ήταν η κυβερνητική γραμμή, την οποία ως ΣΑΤΑ δεν υιοθετήσαμε ποτέ.

Σε λίγες εβδομάδες ολοκληρώνεται ο κύκλος μιας κυβέρνησης, την οποία ο κλάδος μας θέλει να ξεχάσει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Στα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν το ταξί έγινε ο φτωχός συγγενής των επιβατικών μεταφορών. Στο διάστημα της πανδημίας όχι μόνο δεν αποζημιώθηκε για το χαμένο εισόδημα, αντιθέτως με διάφορα νομοθετικά τρικ (μεταφορά μόνο ενός ατόμου)   απώλεσε σημαντικό μεταφορικό έργο. Στο ίδιο διάστημα επιδοτήθηκαν με μεγάλα ποσά, τόσο ιδιωτικές επιχειρήσεις μεταφορών (Aegean) όσο και δημόσια μέσα μεταφοράς (λεωφορεία). Για το ταξί καμία πρόβλεψη, καμία βοήθεια, καμία στήριξη.

Τον Ιούλιο του 1983 ήρθαν σε συμφωνία πέντε σωματεία της Αθήνας με σκοπό να προχωρήσουν στην ενοποίησή τους. Η ενοποίηση των σωματείων σε ένα συνδικάτο, στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, το Σ.Α.Τ.Α. όπως είναι γνωστό σήμερα, έγινε την 1η Απριλίου 1984. Τα πέντε σωματεία που προχώρησαν στην ενοποίηση ήταν το ΣΙΣΑΤ, το ΣΕΙΣΤΑΠ, το ΣΙΑΤΑΠ, το Σωματείο Νέων Αδειών και το σωματείο «Άλιμος-Ενότητα». Το καταστατικό που συντάχθηκε για το συνδικάτο (Σ.Α.Τ.Α.) το 1984, προκρίνει τη δημοκρατική συμμετοχή των μελών και διαγράφει τις αυθαιρεσίες που είχαν τα καταστατικά των σωματείων του παρελθόντος.

ΚΑΙΡΟΣ